Autobuzul electric Solaris Urbino 12 poate fi testat gratuit în aceste zile de orădeni Reviewed by CD on . Autobuzul electric Solaris Urbino 12, votat anul trecut Autobuzul Anului 2017 de către membrii juriului International Bus of the Year în Bruxelles, va circula î Autobuzul electric Solaris Urbino 12, votat anul trecut Autobuzul Anului 2017 de către membrii juriului International Bus of the Year în Bruxelles, va circula î Rating: 0
Ești aici: Acasă » Articole Recomandate»Autobuzul electric Solaris Urbino 12 poate fi testat gratuit în aceste zile de orădeni

Autobuzul electric Solaris Urbino 12 poate fi testat gratuit în aceste zile de orădeni

Autobuzul electric Solaris Urbino 12 poate fi testat gratuit în aceste zile de orădeni

Autobuzul electric Solaris Urbino 12, votat anul trecut Autobuzul Anului 2017 de către membrii juriului International Bus of the Year în Bruxelles, va circula în această săptămână pe străzile orădene. Detalii legate de acest autobuz au fost prezentate azi, 6 martie la Primăria Oradea de către viceprimarul Mircea Mălan, directorul OTL SA Csuzi Istvan și de către Florin Chivu, reprezentantul firmei Solaris.

Viceprimarul Mircea Mălan a menționat că autobuzul electric va transporta orădenii în perioada 6 martie – 11 martie în mod gratuit, el parcurgând zilnic mai multe curse, astfel încât toate liniile mai importante din oraș să fie acoperite. În autobuz va fi și un reprezentant al firmei Solaris, care va răspunde la întrebările orădenilor privind acest autobuz.

Solaris Urbino 12 va circula luni și marți, 6-7 martie pe linia 17, miercuri 8 martie pe linia 14, joi 9 martie pe linia 10, vineri 10 martie pe linia 12, iar sâmbătă 11 martie pe linia 19.

Directorul OTL SA Csuzi Istvan a menționat că „testarea acestui autobuz este o oportunitate și un experiment unic în viața OTL, deoarece orădenii vor putea avea o idee despre ce ar însemna pentru Oradea să utilizăm în municipiu un asemenea autobuz. În cazul în care orașul ar beneficia de fonduri europene suficiente sau de resursele financiare necesare, OTL și-ar dezvolta parcul de autobuze în mod sigur cu aceste tipuri de autobuze, care aduc un beneficiu semnificativ atât în reducerea poluării cât și în privinţa costurilor legate de aceste autocare.”

La rândul său, Florin Chivu, reprezentantul firmei Solaris România SRL, a prezentat autobuzul electric, spunând că vehicolul care va circula în aceste zile pe străzile orădene se află în testare și o prezentare de 9 luni în 8 țări din Europa, dintre care în România se va testa timp de 5 luni în 14 orașe. Dintre aceste orașe, primul care are posibilitatea să testeze autobuzul electric este municipiul Oradea.

În ceea ce privește caracteristicile autobuzului Solaris Urbino 12 electric, Florin Chivu a anunțat că acesta este o apariție plăcută în peisajul urban, iar Modelul Urbino a suferit de-a lungul timpul îmbunătățiri la capitolul design, iar varianta electrică este foarte silențioasă și prietenoasă cu mediul.

Autobuzul anului 2017 este echipat cu axa ZF AV 130, cu două motoare electrice a câte 125 kW pe fiecare roată. În funcție de strategia de alimentare, se poate opta pentru un pachet mai mare sau mai mic de baterii. La Bruxelles, Urbino 12 a fost echipat cu baterii de 240 kWh, li-ion fosfat, care este și cel mai greu dintre cele disponibile. Acest lucru a influențat capacitatea de pasageri (30 de scaune, dintre care 16 cu acces direct de pe podea, plus 49 în picioare), însă este la latitudinea operatorului cum echilibrează capacitatea de stocare a energiei și numărul de pasageri transportați. Partea din spate a vehiculului poate fi configurată în numeroase moduri, iar dacă se optează pentru un pachet mai mic de baterii și eventual montat pe acoperiș, atunci în spate se poate face suficient spațiu pentru călători, cu un geam mare și mai multă luminozitate.

Toate componentele auxiliare sunt alimentate electric. Opțional, se pot monta panouri fotovoltaice pe plafon, care produc 1,5 kWh, suficient pentru a menține auxiliarele, chiar și dacă motorul este oprit.

Autobuzele de acest tip pot fi încărcate atât la cap de linie cât și la sediu, totodată autobuzul se poate folosi cu o singură încărcare pe un traseu mai lent, dar în practică se folosesc ambele sisteme.

Comentează

© 2014 TRANSILVANIA TV Network Mixed By Fabrik

Sus