Oradea va avea city manager
În ședința de luni, 17 februarie, aleșii locali vor aproba propunerea primarului Ilie Bolojan de înființare a funcției de administrator public. Acest city manager va fi în subordinea directă a șefului administrației locale și, pentru a corespunde criteriilor de selecție, candidații vor trebui să aibă următoarele: studii superioare (management, economie, administrație, drept, tehnic), studii postuniversitare, experiență de cel puțin 5 ani în funcții de conducere, cunoștințe de operare PC și aptitudini legate de procesul decizional.
City managerul va fi ales în urma unui concurs despre care Primăria va trebui să publice cele neesare în presa locală și pe site-ul oficial al instituției. Concursul va avea trei etape: selecția dosarelor, probă scrisă și interviu. Primarul urbei este cel care va semna dispoziție de numire a administratorului public, mandatul acestuia nefiind nelimitat, el urmând să se încheie cel târziu la încheierea mandatului primarului în funcție.
Din punct de vedere al salariului, city managerul va putea încasa cel mult o leafă echivalentă cu cea a primarului. Tot edilul-șef este cel care îi va delega acestuia sarcinile de care va trebui să se ocupe.