Oradea, noua destinație turistică și de business a României
În data de 26 octombrie, la Athenee Palace Hilton București, au avut loc două evenimente de promovare a Oradiei, orașul fiind prezentat invitaților de către Asociația Visit Oradea, organizația de management al destinației care stă la baza dezvoltării strategiei de promovare a destinației turistice Oradea.
Primul eveniment al zilei a fost Oradea, The New Tech Platform, eveniment ce s-a adresat companiilor și start-up-urilor IT, cărora Oradea le pune la dispoziție un mediu corect de afaceri și programe menite să le susțină dezvoltarea. „Unul din obiectivele Oradiei este acela de a atrage investitori și de a dezvolta mediul de afaceri IT, aceasta fiind din punctul nostru de vedere strategia corectă de dezvoltare a unui oraș”, a declarat Mihai Jurca, director executiv Visit Oradea.
Poziția Oradiei ca oraș propice dezvoltării business-urilor este confirmată și de cifre. Astfel, pe parcursul anilor 2017-2018, Oradea s-a poziționat ca fiind cel mai eficient oraș din România în ceea ce privește valoarea cheltuielilor de capital de 240,4 milioane de euro și a fondurilor europene atrase, în valoare de 140,6 milioane de euro. (conform studiului UrbanizeHuB)
Ziua a continuat cu evenimentul Oradea, The Art in Travel and Business, la care au participat reprezentanți din industria hotelieră și ai agențiilor de turism, eveniment care a conturat poziția Oradiei în topul orașelor turistice din țară. În ultimii 5 ani, numărul turiștilor care vizitează acest oraș a crescut constant (cu 20% în fiecare an) ajungând, în 2017, la un număr de 223.356 de vizitatori, depășind numărul de locuitori ai orașului (206.000).
„Tuturor ne plac cifrele și la ele ne raportăm în primul rând atunci când măsurăm rezultatele pe care le-am înregistrat până acum cu programele pe care le-am implementat. Iar cifrele arată bine. O creștere costantă a numărului de turiști, începând cu anul 2013, este ceea ce ne confirmă că se poate face turism și într-un oraș considerat mic. Am arătat și vom continua să arătăm că Oradea oferă o mulțime de perspective pentru turiști, de la monumentele istorice cu arhitectură Art Nouveau, până la stațiunile termale, orașul fiind situat pe un lac subteran de apă termală.”, a mai declarat Mihai Jurca.
Un alt aspect discutat au fost investițiile făcute de Primăria Oradea în infrastructură și refacerea monumentelor istorice și înfrumusețarea orașului, poziționarea fiind cea de capitală Art Nouveau a României, un centru cultural care se mândrește cu o istorie veche de peste 900 de ani.
Cele două întâlniri reprezintă un pas dintr-o campanie pe care Visit Oradea și Primăria Municipiului Oradea o desfășoară pentru a crește vizibilitatea orașului, precum și fluxurile turistice către Oradea.