Maşină electrică de salubritate, testată în Oradea Reviewed by CD on . Viceprimarul Florin Birta a participat azi, 11 aprilie 2018, alături de directorul RER Vest Oradea, Pálhegyi Zoltán, la o conferinţă de presă la Centrul de cole Viceprimarul Florin Birta a participat azi, 11 aprilie 2018, alături de directorul RER Vest Oradea, Pálhegyi Zoltán, la o conferinţă de presă la Centrul de cole Rating: 0
Ești aici: Acasă » Articole Recomandate»Maşină electrică de salubritate, testată în Oradea

Maşină electrică de salubritate, testată în Oradea

Maşină electrică de salubritate, testată în Oradea

Viceprimarul Florin Birta a participat azi, 11 aprilie 2018, alături de directorul RER Vest Oradea, Pálhegyi Zoltán, la o conferinţă de presă la Centrul de colectare selectivă de pe str. Thurzo Sandor, în cadrul căreia a fost prezentată o maşină electrică destinată colectării deşeurilor din municipiul Oradea.

„Maşina 100% electrică va fi folosită de către RER Vest Oradea timp de o lună de zile, în zona centrală a oraşului. După această perioadă, RER va face o analiză, urmând să stabilească dacă din punct de vedere tehnic şi financiar raportul dintre ceea ce consumă actualele maşini şi maşina electrică înclină spre aceasta din urmă sau nu”, a spus viceprimarul Florin Birta.

Directorul Pálhegyi Zoltán a ţinut să precizeze că poluarea fonică şi a aerului la o astfel de maşină este aproape de zero, iar fum nu scoate deloc. Astfel, în timp ce motoarele actualelor maşini de salubritate poluează, având o capacitate mare, motorul unei astfel de maşini electrice nu poluează deloc, în timp ce capacitatea de transport e aceeaşi ca la maşinile diesel.

Timpul de golire a deşeurilor la această maşină electrică este tot de 30 de secunde, iar bateria se încarcă pe timp de noapte în 8 ore.

De menţionat că maşina electrică nu are ambreiaj şi nici cutie de viteze, prin urmare costurile cu schimbarea acestor piese sunt nule.

Preţul unei astfel de maşini este de 300.000 euro, faţă de 100.000 de euro – costul unei maşini de salubritate normale.

„Avem în vedere şi faptul că legislaţia în domeniu impune ca din anul 2020, 10% din autovehiculele folosite să fie electrice. Vom analiza rentabilitatea unui astfel de utilaj, dar dacă se ajunge la un prag de rentabilitate înainte de durata de amortizare, atunci e clar că merită”, a încheiat directorul RER Pálhegyi Zoltán.

Comentează

© 2014 TRANSILVANIA TV Network Mixed By Fabrik

Sus